Un cop transcorregut el termini de presentació de candidatures i davant l’absència de candidatures alternatives, d’acord amb allò que estableixen els estatuts, la Junta Electoral procedeix a la proclamació de la candidatura encapçalada per Josep González.

josep gonzalez

Barcelona, 11 de juny de 2018. Josep González serà reelegit president de PIMEC el proper 19 de juny. La seva ha estat l’única candidatura que s’ha presentat a aquestes eleccions de PIMEC.

Una vegada transcorregut el termini de presentació de candidatures per a les eleccions generals de PIMEC per a la renovació dels òrgans de govern de l’entitat, d'acord amb allò que preveuen els Estatuts socials i el Reglament de règim intern vigents de l'entitat, i davant l’absència de candidatures alternatives, la Junta Electoral procedeix a la proclamació del president, de conformitat amb el que disposa l’article 26è del Reglament de règim intern.

En aquest nou mandat, 85 empresaris, empresàries i representants d’associacions empresarials, un 15% dels quals són noves incorporacions respecte a la candidatura de 2014, acompanyaran Josep González. La seva candidatura es renova i creix gràcies sobretot a noves incorporacions, en particular en l’àmbit sectorial. En el cas de les associacions sectorials, representen un 33% de la llista, de manera que s’amplia el ventall dels sectors presents a la patronal.

Destaca la presència de més dones en aquesta nova llista que passen a representar el 21% del total, fet que suposa un augment del 100% respecte la candidatura de 2014. Això ha estat gràcies a les noves incorporacions, ja que les dones són el 61% dels nous empresaris i empresàries que formen part de la nova Junta Directiva.

Entre els empresaris i empresàries presents en la llista, hi ha les incorporacions de Lara Alonso de la Fundació Privada Universitat i Tecnologia (FUNITEC), Mireia Cammany d’Epidor, Albert Ferré de Conceptes Reactius, Martina Font de Cartonajes Font, Emma Gumbert del Bufet Antrás Abogados Asociados, Joan Mora de Kriter Software i Joan Pera de Manufacturas Arpe, entre d’altres.

Josep González encara aquesta nova legislatura amb la voluntat de liderar un canvi en el model de governança de l’entitat, emmarcat en el pla estratègic 2016-2020.  La nova estratègia se centrarà en tres eixos principals: transformació digital a les pimes, potenciar la formació professional i vetllar pel bon desenvolupament del Pacte Nacional per la Indústria. En aquest sentit, González ha manifestat que “sostenibilitat, tecnologia i ètica són 3 claus de futur però cal orientar-les cap a un progrés inclusiu on els autònoms i les pimes poden ser grans actors del canvi i PIMEC vol compartir aquest rol”.