La actual pandemia del Covid-19 ha facilitado que las empresas se digitalicen a una velocidad más rápida de la que se venía produciendo.
Una de las novedades que estamos comprobando en las empresas es el aumento de herramientas digitales para el uso de reuniones, webinars….
Sin entrar en valorar las ventajas e inconvenientes de este sistema de trabajo, el hecho constatable es que muchas empresas no están preparadas en sus sistemas de telecomunicaciones por lo que la calidad o la viabilidad de las conexiones son muy precarias, con los problemas inherentes que se generan
La pieza fundamental para que estos servicios puedan utilizarse adecuadamente, son las redes internas de cableado estructurado, las inversiones realizadas en estas infraestructuras suelen ser muy económicas siendo sus inversiones a largo plazo.
Por ello, las empresas que quieren mejorar sus sistemas de telecomunicaciones deben de contratar los servicios de empresas especializadas en este tipo de instalaciones, las cuales deberán de certificar dicha instalación, debiendo de cumplir los estándares y garantías exigibles.
Para poder ejercer dicha actividad, las empresas instaladoras/mantenedoras deben de estar registrados en el Registro de Telecomunicaciones cumpliendo una serie de requisitos que a continuación detallamos:
Se considera un titulado competente la persona física y en el caso de persona jurídica cuando sea como mínimo una de las personas titulares de la empresa con una participación mínima del 20% del capital social, o con una o varias personas tituladas competentes entre el personal contratado – con una dedicación mínima efectiva de 4 horas/dia, o 20 horas semana – con un título universitario o de formación profesional con acreditación de conocimientos en la actividad de instalación o mantenimiento de equipos o sistemas de telecomunicaciones. Adjuntamos relación de titulaciones.
Se deberá de tener contratado un seguro de responsabilidad civil subsidiaria o de la responsabilidad civil que pueda corresponder, un aval u otra garantía financiera, con una cobertura mínima de 300.000 €.- por siniestro, que cubra los dalos que se puedan general en las redes públicas de telecomunicaciones o el dominio público radioeléctrico por defectos de la instalación o mantenimiento de los equipos o sistemas de telecomunicaciones que se instalen o mantengan, así como para la instalación de equipos no destinados a ser conectado a las redes públicas de telecomunicación.
La empresa deberá de estar al corriente de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social.
Se deberá de indicar la marca, el modelo y número de serie de los equipos con la finalidad de verificar la veracidad de los datos, con catálogos, fabricantes de instrumentación,…así como con la base de datos del Registro de empresas instaladoras.
Se puede disponer de los equipos, ja sea como propietario o bien como titular de un contrato de arrendamiento efectivo, que se deberá de acreditar. A estos efectos no se admitirá la copropiedad de los equipos de medida. En el caso de los tipos de instalaciones de la categoría A, C y F sólo se admitirán como arrendamiento efectivo, los correspondientes a arrendamientos financieros u operativos, más conocidos como Renting o Leasing.
A continuación, os detallamos la categoría del registro de Telecomunicaciones para poder realizar instalaciones de sistemas de Telecomunicaciones, así como los equipos necesarios específicos.
Tipus |
Definició |
Equipament mínim |
B |
Instal·lacions de sistemes de telecomunicacions |
· Multímetre · Mesurador de terra · Mesurador d’aïllament · Analitzador/certificador de xarxes si es treballa amb xarxes de dades o comprovador d’enllaços si es treballa amb centraletes privades d’abonat |
Desde el Gremio os tramitamos cualquier trámite con el Departament de Telecomunicacions de Catalunya, así como os asesoramos en estos trámites como consultas técnicas.
Us convidem al webinar que realitzarà Fundació Ecotic amb el suport de FEGICAT sobre la gestió de residus d'aparells elèctrics i electrònics a empreses instal·ladores que es realitzarà el dia 22/07/2020 de 18h a 19h.
Aquest webinar us resoldrà dubtes referent a la Legislació sobre la gestió de residus d'aparells de climatització així com les OBLIGACIONS de l'instal·lador de climatització com a productor de residus perillosos, entre altres qüestions.
Des del dia 29 de juny fins el 30 d'agost l'horari d'estiu serà de 8.30 a 14.30 hores.
A continuació t’ informem dels horaris i els correus de contacte dels diferents serveis gremials durant aquest període estiuenc.
ADMINISTRACIÓ.
De 8.30 a 14.30 hores
General Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Iván Tomás Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Mónica Cuevas Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Sara Ruiz Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
David Capo Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Telèfon d’atenció. 93 453 69 06
ASSEGURANCES.
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Telèfon d’atenció. 93 452 16 64
ASSESSORIA TÈCNICA.
Presencial. Dilluns i dimecres, de 10 a 13 hores amb cita prèvia
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ASSESSORIA LEGAL.
Consultes on-line
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ASSESSORIA FISCAL.
Consultes on-line
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ASSESSORIA LABORAL.
Consultes on-line
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TÜV RHEINLAND.
Tramitacions
Presencial de 8.30 a 14 hores
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Telèfon d’atenció. 93 452 16 60
Us recordem que el GremiBCN romandrà tancat per vacances del 10 al 23 d’agost.
VOLEM APROFITAR AQUESTA COMUNICACIÓ PER DESITJAR-VOS UN BON ESTIU
I AGRAIR-VOS LA VOSTRA CONFIANÇA I SUPORT
El passat 7 de maig, FEGiCAT va rebre al seu Comitè Executiu al Sr. Jaume Alonso Cuevillas, Diputat per Barcelona al Congrés dels Diputats.
Les accions que FEGiCAT va iniciar el passat 29 d’abril per denunciar la situació crítica de les empreses i autònoms instal·ladors va fer reaccionar als grups parlamentaris. Un d’ells, JXCAT, a través de la seva diputada la Sra. Concep Cañadell, Diputada per Lleida, va transmetre la nostra preocupació a la Comissió d’indústria, Turisme i Comerç, davant de la Ministra Sra. Reyes Maroto, tot denunciant la SND/340/2020 que es va posteriorment modificar permetent que els instal·ladors accedissin a habitatges i locals buits en condicions força estrictes i per tant, una mesura encara insuficient poder donar oxigen al sector.
FEGiCAT va traslladar un total de 23 mesures de l’àmbit financer, fiscal, laboral i d’impuls a l’activitat per dotar a les empreses i autònoms instal·ladors de liquiditat i per reactivar la seva activitat, actualment residual en la gran majoria. La major part de les mesures estaven relacionades amb l’àmbit estatal, però també algunes de les reclamacions de FEGiCAT depenen únicament de la mateixa Generalitat.
La predisposició del Sr. Cuevillas va ser molt constructiva i atenta, compartint la seva visió en molts dels punts tractats sobre la situació econòmica i fent incís en el pols existent ara mateix amb el Govern d’Espanya i la seva preocupació amb relació a la injecció d fons europeus.
En l’àmbit estatal, es van reclamar aspectes com la necessitat que els instal·ladors treballin sense restriccions amb totes les mesures de seguretat indicades pel Ministeri de Sanitat, la condonació de determinats impostos, el pagament de les factures pendents de l’Administració, ampliació temporal dels ERTOs ordinaris i per força major una vegada finalitzat l’estat d’alarma, facilitació d’EPIs per als professionals, etc. fins a un total de 23 mesures.
Entre les reclamacions dirigides al Govern de la Generalitat, es va incidir en la reactivació de les inversions en equipament i infraestructures públiques que reactivarien a empreses i autònoms ràpidament (manteniments, obra nova, edificacions, etc.). Hi ha una part important que depèn Generalitat i cal posar-la en marxa.
Un altre aspecte objecte de preocupació va ser el cessament del Director General Seguretat Industrial i Seguretat Minera. Aquest espai hauria de ser ocupat el més ràpid possible o, si més no, garantir que l’Institut Català de l’Energia tingui autoritat per emprendre iniciatives que ajudin a enderrocar les barreres del desplegament de l’energia solar fotovoltaica distribuïda, a millorar el funcionament i l’eficiència dels edificis de l’Administració Pública i a liderar mesures que permetin facilitar la instal·lació massiva de sistemes de generació renovable. Ara no ens podem permetre cap retard en l’aplicació de mesures catalitzadores.
En matèria de formació, FEGiCAT va denunciar la poca rapidesa de resposta de la Generalitat de cara a autoritzar el desenvolupament de la formació amb aules virtuals. Les escoles gremials estan perfectament preparades per desenvolupar aquestes formacions dins del nostre àmbit i la Subdirecció General de Seguretat Industrial no reacciona a l’hora de donar les autoritzacions necessàries. Es va afegir la denúncia per la paralització dels fons per la formació continua i ocupacional, necessàries per poder reactivar l’economia i reduir les bases d’atur una vegada finalitzi l’estat d’alarma.
El Sr. Jaume Alonso Cuevillas va aportar la seva visió del funcionament estatal. Va aclarir que ja estaven treballant en bona part de les propostes que es recollien a l’informe de FEGiCAT i va agafar el compromís de donar perseguir els temes proposats i tractar amb el President de la Generalitat, Joaquim Torra, els aspectes que deien referència a Catalunya.
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